Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017

Ο Δον Κιχώτης του Κοκτώ (στο Συμπόσιο)

The Persistence of Memory

Και στάθηκες γυμνός στην άκρη του καιρού
να σκαλίζεις λεπτοδείκτες ενός άλλου χρόνου
αρνητής
του νοερού
συνεχιστής
αγνώστου προγόνου

Κι από τα όνειρα γύμνωσες τη σκέψη,
με τα χέρια η ιδέα να πλαστεί σε πράξη
η αλυσίδα
να κιοτέψει
η ελπίδα
να χαράξει

Και γύμνωσες την καρδιά απ'όλα τα σκιρτήματα
στις αγκαλιές να ζεσταθούν χαμόγελο και δάκρυ
η οργή
να βρει τα βήματα
η στοργή
να βρει την άκρη


Και τα ρολόγια γύμνωσες από τις ώρες της φυγής
να πάρει η αγάπη παρουσίες
Και στάθηκες γυμνός σ' ένα λεπτό σιγής
και φώναξες ¨κάτω οι εξουσίες!"

Και οι ένστολοι σ' έστησαν στον ήλιο και σου φόρεσαν παλτό
και οι θεατές -γελώντας- μια κορώνα
Και το σύννεφο έκρυψε τα ρολόγια σου στο ιδεατό
και σου χάρισε μιας βροχής σταγόνα
Δον Κιχώτη
του Κοκτώ
αιμοδότη
άγνωστου αγώνα




Ήταν η συμμετοχή μου στο 18ο Συμπόσιο Ποίησης, που, ό,τι κι αν γίνει, η Αριστέα βγάζει στον blogοαέρα και μας συνεπαίρνει! 

Λοιπόν... ήθελα να γράψω για την ανάγκη να σταθούμε δίχως τη "γνώση" απέναντι στον κόσμο και  τον εαυτό μας, να αναζητήσουμε από την αρχή τα πάντα και αυτό να το κάνουμε "μαζί".
Αλλά δεν ήθελα να πάρω εγώ την ευθύνη μιας τέτοιας τρελής πρότασης (😜) κι έτσι, γεννήθηκε ο ήρωάς μου που έχει κάτι από Δον Κιχώτη και Ζαν Κοκτώ! Και κινείται ανάμεσα στα ρολόγια του Νταλί...
Τρελός ή σοφός; Αιθεροβάμων ή πραγματιστής;




Μην ξεχνάτε, μέχρι τις 15 Νοέμβρη, δίνουμε πνοή στ' όνειρο!

Συμμετοχές:

⇢"Δεν άντεξε!" - Άννα (Ατενίζοντας)
⇢"Για τον Σολωμό Σολωμού και τον Τάσο Ισαάκ" - Κική (Εκφράσου)
⇢ "Προανάγνωση στο Γεντί - Κουλέ" - Μαρία (Απάγκιο)
⇢"Σαν πόρτες ήταν ανοιχτές... κοντά σας όλη μου η ζωή!" - Αλεξάνδρα (Ένα κουμπί στο φεγγάρι)
⇢"Αφιερωμένο στους νέους του σήμερα"- Μαρίνα (Εκεί που ερωτεύομαι τη ζωή)
⇢"Ό,τι έμεινε" - Αναστασία (Μολύβι και χαρτί)
⇢"Ήθελε να είναι ελεύθερος" - Άννα (Ατενίζοντας)
⇢"Ο αριθμός 167" - Γιάννης (Κόκκινο δίκτυο)





53 σχόλια:

  1. Υπέροχο το ποίημά σου Μου άρεσε τόσο... Μέσα στις επιλογές μου.
    Και έξυπνο και ευφάνταστο και τόσο καλογραμμένο
    Συγχαρητήρια Αλεξάνδρα μου
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, μεγάλη χαρά πήρα που σου άρεσε! Σε ευχαριστώ! Καλό Σαββατοκύριακο! 😘

      Διαγραφή
  2. Η πρώτη μου επιλογή ο Δον Κιχώτης σου! :)
    Εξαιρετικό, ευρηματικό, πρωτότυπο και καθόλου εύκολο σαν ιδέα.. χίλια μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χάρηκα που σου άρεσε, Κατερινάκι μου! Έλαμψες κι εσύ με τις συμμετοχές σου! 😘

      Διαγραφή
  3. Αλεξάνδρα μου. Πάντα παρούσα...! πάντα μπροστά σε εκδηλώσεις, εκφράσεις. Πολύ όμορφο ποίημα.
    Να είσαι καλά και πάντα να γινόμαστε κοινωνοί της σκέψης σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Γιάννη μου! Κι εσύ πάντα παρών εδώ! Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  4. Θα το έλεγα πολύ πρωτότυπο και ιδιαίτερα βαθύ στο νοημα του Αλεξάνδρα μου..ακομα και ο τίτλος του σε καλουσε να το διαβάσεις μπραβο σου..!!
    Να εχεις ενα ομορφο Σαββατοκυριακο φιλακιαααα..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Ρούλα μου!
      Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Αλεξάνδρα μου
    Ευτυχίσαμε σ' αυτό το Συμπόσιο να διαβάσουμε
    καλή ποίηση
    Εξαιρετικό το δικό σου και πολύ πρωτότυπο!!!!

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα διάβασα αρκετές φορές για να καταλήξω...
      Ελένη μου, οι στίχοι σου πάντα μιλούν στην καρδιά! ❤

      Διαγραφή
  6. Πραγματικά δεν έχω λόγια Αλεξάνδρα μου!
    Το χάρηκα τόσο πολύ αυτό το επαναστατικό σου ποίημα!
    Νομίζω η καλύτερη συμμετοχή σου έβερ!
    Υποκλίνομαι στη σκέψη σου, στους συνδυασμούς σου, σε όλα!
    “να πάρει η αγάπη παρουσίες”
    λιώνω λέμε!!!

    Σε ευχαριστώ από καρδιάς!


    υγ: έλειπες στο προηγούμενο Συμπόσιο μα αναπλήρωσες επάξια σε αυτό!
    Σε θέλω έτσι δυναμική και στο επόμενο! Η λέξη μου έχει ήδη επιλεγεί! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σαι καλά, Αριστάκι μου! Εγώ λιώνω με τη φιλοξενία σου! 😘
      Έχασα το προηγούμενο και αναστατώθηκα...
      Μη μου ανάβεις φωτιές με τη λέξη! Θα προσπαθώ να μαντέψω από τώρα... 😊💟

      Διαγραφή
  7. "Και τα ρολόγια γύμνωσες από τις ώρες της φυγής"... Τι φράση!!! Τι ομορφιά ψυχής Αλεξάνδρα μου!!! Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, φίλη!!!
    Και βέβαια, θα "κουμπώσω" κι εγώ στο όνειρο, σύντομα!...
    Πολλά γλυκά φιλιά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. A Αλεξάνδρα μου! Ώστε εσύ κρυβόσουν πίσω από το υπέροχο αυτό ποίημα, ε? Πανέμορφο, εκπληκτικό, ξεχωριστό. Μπράβο κοπέλα μου. Τα συγχαρητήριά μου. Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τον αδίκησα αυτόν τον "Δον Κιχώτη του Κοκτώ" και είμαι ασυγχώρητη...
    Επικός, ρομαντικός (άλλοι οι δικοί του "μύλοι" και σίγουρα, όχι του ανέμου), αθάνατος πριν καν σταθεί στον ήλιο...
    Δεν έχω λόγια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασυγχώρητη! Θα το σκεφτώ πολύ να σου ξαναμιλήσω!!!
      Καλό μήνα, Νατασσάκι! ♥

      Διαγραφή
  10. Η μεγάλη έκπληξη του συμποσίου νομίζω πως ήταν αυτή η εξαιρετική σου συμμετοχή Αλεξάνδρα μου! Ευφυέστατη σύλληψη και απόδοση, μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πέρα από βαθμούς και ψηφοφορίες , ήταν υπέροχο το ποίημα σου και από άποψη δομής (είχα σταθεί πολύ στο τρόπο που ήταν γραμμένο, μου έκανε εντύπωση!) και λόγω του περιεχομένου του, αλλά ομολογώ ότι όσο διάβαζα τα ποιήματα, με είχε ξετρελάνει κι ο τίτλος.
    Να 'σαι καλά γλυκιά μου Αλεξάνδρα, να συλλαμβάνεις πάντα τόσο όμορφες εμπνεύσεις.
    Σε γλυκοφιλώ και σου εύχομαι να 'έχεις μια πανέμορφη Κυριακή! ❤ 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Μαρινάκι! Πάντα ξεχωρίζω ποιήματα για κάτι κι εγώ, αλλά δεν έχω ψήφους. Γι' αυτό και μου αρέσει που τα δημοσιεύουμε κι εδώ μετά.
      Καλό μήνα! (Πλησιάζουμε...!) ♥

      Διαγραφή
  12. Ο "Κοκτώ" είναι της Αλεξάνδρας!
    Δεν ξέρεις πόσο χάρηκα όταν "ανακάλυψα" ποιος κρυβόταν πίσω απ΄αυτή τη εξαιρετική συμμετοχή που ξεχώρισε αισθητά για το ύφος και το νόημα που μετέδιδε (και που πήρε και την ψήφο μου)!!!
    Μπράβο για την έμπνευση και εύχομαι να είσαι πάντα έτσι δημιουργική!
    ΑΦιλάκια πολλά και πάντα καρδιάς! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ώρα της αποκάλυψης πάντα κρύβει εκπλήξεις!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε, Στεφανία μου! να έχεις έναν όμορφο καινούριο μήνα! ♥

      Διαγραφή
  13. Πολλά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου Αλεξάνδρα μου!
    Ο ήρωας σου είναι ο πιο αξιοθαύμαστος ήρωας!
    Δέομαι πάντα να έχεις τόσο όμορφες και δημιουργικές εμπνεύσεις!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εξαιρετική η συμμετοχή σου Αλεξάνδρα μου! Μου άρεσε τόσο πολύ για τις λέξεις που επέλεξες και τα νοήματα που έδωσες! Καλή εβδομάδα!
    Σωτηρία
    www.mylittleworld.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Σωτηρία μου! Και να έχεις έναν όμορφο μήνα!

      Διαγραφή
  15. Κι από τα όνειρα γύμνωσες τη σκέψη,
    με τα χέρια η ιδέα να πλαστεί σε πράξη
    η αλυσίδα
    να κιοτέψει
    η ελπίδα
    να χαράξει


    ===========

    Μπράβο!
    Σε χαιρετώ με εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σε διαβάζω σήμερα, με καθυστέρηση, Αλεξάνδρα.
    Ξεχωριστής πρωτοτυπίας το ποίημά σου θεματολογικά και μορφολογικά, με ιδιαίτερα σχήματα λόγου.
    Ο αρνητής τού νοερού που γύμνωσε από τα όνειρα τη σκέψη και την καρδιά απ’ όλα τα σκιρτήματα. Σχήματα μεστά νοήματος.
    Δεμένοι με την κεντρική ιδέα και οι υπαινιγμοί για ενστόλους, για κορώνες, για τον αγώνα.
    Ο επίλογος «αιμοδότη άγνωστου αγώνα» σηματοδοτεί το έναυσμα-κίνητρο γι’ αυτό το ποίημα.
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εύγε Γούμαν!
    Καλό μήνα εύχομαι!
    😘😘😘😘😘😘😘😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πάντα θαύμαζα και θαυμάζω αυτούς που έχουν δύναμη στην πένα τους....και συ είσαι μια από αυτούς στο χω ξαναπεί και θα το λέω...συγχαρητήρια!!!
    Καλό μήνα Αλεξάνδρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το καλύτερο που έχω διαβάσει από εσένα,
    Αλεξάνδρα μου!
    Συγχαρητήρια!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το πιο υπέροχο από όλα για μένα κορίτσι μου ήταν το ποίημα σου γι αυτό και ήταν η πρώτη μου επιλογή! Το λάτρεψα και για μένα αυτό είναι πρώτο! Συγχαρητήρια υπέροχη δημιουργία την απόλαυσα ιδιαίτερα! Πολλά φιλιά καλό μου και να είσαι πάντα καλά και δραστήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα ζεστά σου λόγια! Να είμαστε καλά να μοιραζόμαστε! ♥

      Διαγραφή
  21. Αλεξάνδρα μου ευφυέστατο το ποίημά σου, υπέροχο, μοναδικό!
    Ακόμα απορώ πως μου έμεινε εκτός στη βαθμολογία!
    Συγχαρητήρια!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. τι ομορφο παιημα ειλικρινα γοητευθηκα
    χαιρομαι που σε βρηκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αλεξάνδρα μου, η χαρά μου ήταν μεγάλη όταν είδα πως η πρωτιά που έδωσα στην ψηφοφορία άνηκε σε σένα!
    Μια μοναδική έμπνευση, η οποία με μαγνήτισε άμεσα!
    Μπράβο σου!
    Έτσι, ένα δώρο για όλους του Δον Κιχώτες της σύγχροης εποχής!
    Κόντεψα να χάσω εδώ την παρουσίασή σου, διότι είμαι ειλικρινά στον κόσμο μου εδώ και καιρό...
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάρηκα πολύ που χάρηκες, Γλαύκη μου! Χαμένη κι εγώ λίγο τελευταία, αλλά συναντιόμαστε! Καλό Σαβωατοκύριακο!

      Διαγραφή
  24. Καλό μήνα κουμπάκι μου!! Κι εγώ έτσι ένιωσα όταν πρωτοδιάβασα αυτό το ποίημα!! Αυτός ο ήρωας άραγε έχει την τρέλα του λογικού ή την λογική του τρελού που αψηφά και τολμά στην ζωή;
    Με συνεπήρε σαν ιδέα και σαν υλοποίηση!! Συγχαρήτηρια για την συμμετοχή σου Αλεξάνδρα μου!!
    Αλήθεια, είσαι από τους ελάχιστους ανθρώπους που ξέρω και μπορούν τόσο εύκολα και στρωτά να φτιάχνουν κόσμους πιστευτούς!! Δεν ξέρω αν έχεις συνείδηση του πόσο σπουδαίο είναι αυτό που κάνεις!! Είναι τόσο δύσκολο κι οδυνηρά ελλειπές αυτό πολλές φορές σε εμένα που όταν το συναντώ έχω ανάγκη να το επικροτώ για αυτό στο χω πει τόσες φορές που θα χεις βαρεθεί να με ακούς να στο λέω!! Είναι απίστευτο χάρισμα αυτό που χεις κοπέλα μου!! Πλάθεις κόσμους από το μηδέν και σε χρόνο ελάχιστο!!
    Σε φιλώ με αγάπη και θαυμασμό κουμπάκι μου!!! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, βρε Μαρινέλλα μου! 😢 Με συγκίνησες.😙 Και ξέρεις γιατί; Όχι μονάχα για τα όμορφα λόγια, αλλά κι επειδή "διαβάζεις" τους κόσμους που φτιάχνω. Αυτό μου αρέσει πολύ και χαίρομαι πάρα πολύ που μπαίνεις σε αυτούς.
      Καλό μήνα να έχουμε, κορίτσι αγαπημένο! 🍄🌰💟

      Διαγραφή
    2. Κοίτα να δεις που μόλις ένιωσα τη στέρηση του λάικ από τον μπλόγκλερ! Για το σχόλιο της Μαρλέν οφ κορς! :)))
      Φιλιά και στις δύο!♥

      Διαγραφή
    3. Το έχουμε συνηθίσει από τα κορίτσια του wordpress το like τώρα και το χρειαζόμαστε!!! ♥♥♥

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης