Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018

Μαθητεία



Σ' εκείνο το δωμάτιο,
το Παιδικό,
με τα καρφιτσωμένα σύννεφα στις κουρτίνες,
τον κεντημένο ήλιο στο μαξιλάρι,
αγαπούσε ο Τάκης το Νώντα,
το ελεφαντάκι με το ξεφτισμένο μπάλωμα,
κι εγώ αδυναμία μεγάλη είχα στη Νίτσα,
τη μονόφθαλμη μαϊμού.
Σ' εκείνο το δωμάτιο,
απ' όπου φτερούγιζαν πουλιά οι ανάσες μας
φωλιά να κάνουν σε ξυπόλυτες καρδιές,
κάπου στην Αφρική,
μάθαμε να αναρωτιόμαστε
"γιατί οι άνθρωποι μισούν;"


Σ' εκείνη την αίθουσα,
τη Σχολική,
μετρούσαν με το χάρακα
τη φαντασία μας,
τη εξυπνάδα μας,
την κανονικότητά μας.
Κι έμεινε μεταξεταστέα η αγάπη
του Τάκη για το Νώντα τον κουτσό,
αποβλήθηκε η αδυναμία μου
για τη Νίτσα την υδροκέφαλη.
Σ' εκείνη την αίθουσα,
όπου συνηθίσαμε να βλέπουμε την άνοιξη χωρίς επιφωνήματα
και να βάζουμε τελεία και παύλα στις ερωτήσεις μας,
διδαχτήκαμε να μπαίνουμε στη σειρά.

Στην εφηβεία μας,
το Καταφύγιο
των αδέσποτων φιλιών,
αγαπούσε ο Τάκης το Νώντα,
τον τσιγγάνο με το χαρτοφύλακα,
κι εγώ αδυναμία μεγάλη είχα στη Νίτσα,
μια φοιτήτρια που έμοιαζε με πόρνη.
Βγαίναμε στους δρόμους
με δυο κιτρινισμένες σελίδες ποίηση,
τα ολοκαίνουρια συνθήματά μας
και ξημερωνόμαστε ανάμεσα πεζοδρόμιο και ουρανό,
άτακτοι μαθητές της ουτοπίας.

Στην ενηλικίωσή μας,
το Ιατρείο
της ανεδαφικής ελπίδας,
διαγνώστηκε εμπόδιο η αγάπη
(πού χάθηκε ο καημένος ο Νώντας;),
ανασταλτικός παράγοντας η αδυναμία
(τι απέγινε η φουκαριάρα η Νίτσα;).
Βγαίναμε στις αγορές,
μόνοι μες στους χιλιάδες μόνους,
με το κολλαρισμένο χαμόγελό μας,
τα αστραφτερά βιογραφικά μας
και παρακαλούσαμε τον τραπεζίτη να μας λυπηθεί,
τον μάνατζερ να γίνει δάσκαλός μας.

Από τις πολυθρόνες μας
τώρα
χαζεύουμε
με ενοχές,
με ζήλεια,
κάποια Νίτσα κι ένα Νώντα
να ονειρεύονται,
χωρίς ντροπή,
την αιώνια μαθητεία
στην ανθρωπιά.




Ήταν η συμμετοχή μου στο  Συμπόσιο Ποίησης που για μια ακόμη φορά διοργάνωσε η Αριστέα και οι λέξεις της οδήγησαν τη σκέψη μας σε πολύ όμορφα μονοπάτια!




Μην ξεχνάτε: ένα πακέτο μωρομάντηλα για αυτές τις γυναίκες είναι απαραίτητο και πολύτιμο...








45 σχόλια:

  1. Αγαπημένο!!! Και όπως έγραψα στο σχόλιο στο Συμπόσιο εύχομαι να νιώθουμε ενοχές για μια Νίτσα και ένα Νώντα...
    Συγχαρητήρια Αλεξάνδρα μου
    Καλό Σ/Κο να περάσεις και καλό σου μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Άννα μου! Καλό και... δροσερό μήνα εύχομαι! 😉

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Αλεξάνδρα μου
    Απ' τα αγαπημένα μου
    Ιδιαίτερη η πένα σου!!!!!

    φιλάκια που σ' αγαπούν ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "μετρούσαν με το χάρακα
    τη φαντασία μας,
    τη εξυπνάδα μας,
    την κανονικότητά μας..."

    "όπου συνηθίσαμε να βλέπουμε την άνοιξη χωρίς επιφωνήματα
    και να βάζουμε τελεία και παύλα στις ερωτήσεις μας,
    διδαχτήκαμε να μπαίνουμε στη σειρά"

    "Βγαίναμε στους δρόμους
    με δυο κιτρινισμένες σελίδες ποίηση,
    τα ολοκαίνουρια συνθήματά μας
    και ξημερωνόμαστε ανάμεσα πεζοδρόμιο και ουρανό,
    άτακτοι μαθητές της ουτοπίας"
    Τι να πω για αυτή τη βαθιά ώριμη αναδρομή στη μαθητεία; άφωνη μένω. Μπράβο Άλεξ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με άγγιξε από την πρώτη ανάγνωση... Αυτό μόνο θα σου πω...
    Να 'σαι καλά, χαρισματικό μου πλάσμα!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, αντανακλά την ομορφιά που έχεις μέσα σου!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, Αλεξανδρούλα μου! Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια Αλεξάνδρα μου!
    Υπέροχη η συμμετοχή!!!
    Ευρηματικότατη εισαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ήσουν μέσα στις επιλογές μου και χάρηκα πολύ γι' αυτό. Μπράβο σου για μια ακόμα εξαιρετική συμμετοχή Αλεξάνδρα μου! Περιμένω με αγωνία κάθε φορά τις συμμετοχές σου!
    Πολλά φιλάκια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλεξάνδρα μου κορίτσι μου !!!!!
    είμαστε περήφανοι για το λόγο σου, τα αισθήματα, τη δύναμη, και με λίγα λόγια για αυτό σου το ποίημα.
    Από τα αγαπημένα μου, από εκείνα που με συγκίνησαν πάρα μα πάρα πολύ.
    Στο έχω ξαναπεί τελευταία έχεις πάρει έναν εκφραστικό δρόμο γραφής που έχει παρασύρει προς τα πάνω όλα τα παλιά σου όρια.
    Και μου αρέσεις ! ειλικρινά μου αρέσεις πάρα πολύ !
    Συνέχισέ το.
    Τα πιο ζεστά μου συγχαρητήρια Αλεξάνδρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και συνεχίζω στατιστικά κάτι που ξέχασα. Δεν ήσουν τυχαία στις επιλογές 18 από τους 27 φίλους και φίλες που ψήφισαν. Αυτό σημαίνει μια πολύ μεγάλη αποδοχή. Φιλιά.

      Διαγραφή
    2. Καταγγέλω αυτούς που δεν με ψήφισαν και χειροκροτώ εσένα που σου αρέσω τόσο βροντερά!!!
      Καλό μήνα, Γιάννη μου.

      Διαγραφή
  8. Ξεχωριστή συμμετοχή Αλεξάνδρα μου που δεν πέρασε απαρατήρητη και για την πρωτοτυπία της και για τα νοήματα της!
    ΑΦιλάκια με πολλά πολλά ακόμα μπράβο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια Αλεξάνδρα μου, ξεχωριστή η συμμετοχή σου.
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καταπληκτική συμμετοχή και, αντιγράφοντας τον Γιάννη, θα αναφωνήσω: "Υποκλίνομαι!"
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φανταστικούς στίχους έγραψες φίλη μου γλυκιά! Το αγάπησα και μπήκε στην καρδιά μου! Είναι υπέροχο και σου δίνω τα θερμά μου συγχαρητήρια! Αυτό το συμπόσιο έλαμψε, συγκίνησε, και μας άφησε άφωνους αλλά με μια ευχαρίστηση στην ψυχή! Πολλά φιλιά Αλεξάνδρα μου!Να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ, Μαίρη, τα νοήματα όλων των συμμετοχών με άγγιξαν.
      Καλό μήνα! 😊

      Διαγραφή
  12. Ωραία συμμετοχή!
    Δεν πήγα από το Συμπόσιο αυτή τη φορά, γιατί μου έπεσαν κάτι δουλειές μαζεμένες και δεν πρόκανα.
    Πάρε κι ένα άσμα και βάλτο να παίζει:
    https://www.youtube.com/watch?v=CcFmvt3Rz7I
    Φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το τραγούδι, όχι για τις δουλειές: 💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

      Διαγραφή
  13. Αλεξάνδρα μου η υπέροχη, βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική "Μαθητεία" σου αγαπήθηκε πολύ από όλους μας!
    Πολλά συγχαρητήρια!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χειροκροτώ και αγαπώ το ύφος και τη γραφή σου Αλεξάνδρα μου!
    Κοφτερό και με πολλά νοήματα.
    Καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η οικοδέσποινα περνάει τελευταία για την εντύπωση ☺
    Αχ, κι όσο σκέφτομαι που δεν ήθελες να το δώσεις, γιατί ήταν μεγάλο , γιατί έτσι, γιατί αλλιώς... Με το ζόρι στο πήρα από την αγκαλιά σου ...γιατί λάτρεψα κάθε στίχο του και ζήλεψα! Ήθελα να γράφω κι εγώ έτσι γμτ! ♥
    Αλεξάνδρα μου για μένα ήταν μαζί με κείνη τη λίμνη την τουτουκάτι οι καλύτερες σου στιγμές! ☺
    Φιλάκι που σε αγαπά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και δεν θυμάσαι καν την καλύτερή μου στιγμή!!! Όταν έχεις τέτοιους φίλους... (Τουτουκάτι;;; Τουτουκάτι;;;)
      Αριστάκι, σε ευχαριστώ για όλα! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Πολύ ωραίο το ποίημα σου Αλεξάνδρα Μπράβο σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. «Σ’ εκείνο το δωμάτιο,
    απ’ όπου φτερούγιζαν πουλιά οι ανάσες μας»,
    «Σ' εκείνη την αίθουσα,
    τη Σχολική,
    όπου συνηθίσαμε να βλέπουμε την άνοιξη χωρίς επιφωνήματα».
    Κι ύστερα «το κολλαρισμένο χαμόγελό μας».
    Έχει έναν δραματικό τόνο αυτή η αναδρομή από την παιδική ηλικία μέχρι «τα αστραφτερά βιογραφικά μας».
    Και οι ενοχές που ίσως αφήνουν περιθώρια για επιστροφή στη μαθητεία στην ανθρωπιά…
    Πολυσήμαντο το ωραίο κείμενό σου, Αλεξάνδρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. A μου άρεσε πολύ που είναι μοντέρνο και αφηγηματικό! Θα έλεγα πως αυτό είναι και το στυλ που προτιμώ! Μπράβο Αλεξάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αλεξανδρα μου με ενα υπολογιστή να σερνεται με καθυστερηση ηρθα παλι εδώ..να ξαναδιαβασω την ¨Μαθητεία" σου που οπως εχω πει πολλες φορες η ιστορίες και τα ποιηματα ..παιρνουν άλλη διασταση στον χωρο τους ..σιγουρα διαβαζονται με περισσοτερη προσοχή και με πιο ενδιαφερον το πόνημα του καθενα ..η δικη σου "μαθητεία " συγκλονιστική!!σαν αφιερωμα ηταν σε όλους τους Νώντες και τις λίτσες..της ζωής!!..
    Να περνας ομορφα οτι και να κανεις .. φιλακιααα!!






    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σημασία έχει ότι εσύ δεν σέρνεσαι, Ρούλα μου, είσαι μέσα σε όλα! 😍

      Διαγραφή
  21. Καλέ, κι εγώ που σε είχα για τη κόκκινη χελωνίτσα... Αλλά όοοοχι, εσύ ήθελες να μου τη φέρεις και να κρύβεσαι στη Μαθητεία. 😋 (Δεν με πειράζει, όμως, γιατί σε πέτυχα!) Όπως έγραφα στης Αριστέας, λοιπόν "Ένα υπέροχο "ταινιάκι" που μας αφήνει τη γλύκα τής αθωότητας και την πικρίλα τής ενηλικίωσης με τις όποιες αποφάσεις της.” Αλεξάνδρα μου, ήταν απλά υπέροχο, με ζηλευτή γραφή, όπως λέει και το αριστάκι παραπάνω. Πολλά πολλά ειλικρινή συγχαρητήρια!! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χι, χι! Σωστή σκέψη, θα μπορούσα να ήμουν η χελώνα... 😉
      Σε ευχαριστώ, Λυσιπάκι μου! 😍

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης