Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

Επίθεση (στην καινούρια χρονιά)!



Η νέα χρονιά μόλις ξεκίνησε κι αν νομίζει πως θα την αφήσω να κάνει τα δικά της, γελιέται! Χωρίς καθυστέρηση προχωρώ σε επίθεση! Και μάλιστα επίθεση πολυτελείας, ποιητική...

Με τους στίχους του Άρη, που τόσο γενναιόδωρα αφήνει στα σχόλιά μας. Αυτή τη φορά επιτέθηκε στην Παρανόηση των Χριστουγέννων και με συγκίνησε πολύ (πάλι):

Φως ιλαρό στα πρόσωπα, η λύπη νικημένη,
αλληλεγγύη διάχυτη σαν αύρα δροσερή,
αυτοί που χωριστήκανε γελούνε μονοιασμένοι,
κυριαρχία τής χαράς σε όλους φανερή.

Μην πεις για παρανόηση, για κάποιο παραμύθι,
πως είναι λάθος τής στιγμής που κρύβει το γνωστό,
είναι γλυκιά πεποίθηση, δεν την αγγίζει λήθη,
η πίστη πως οι άνθρωποι θα βρούνε το σκοπό.


***
Με τους στίχους της Κικής, που μες στη χαρά της κυκλοφορίας του καινούριου της βιβλίου και των γιορτών, βρήκε το χρόνο και την έμπνευση να μου κάνει ένα υπέροχο δώρο και να με συγκινήσει, βεβαίως - βεβαίως:



Σου χρωστάω ένα φεγγάρι,
αβέβαιο ίσως, μα νόμιμα υπαρκτό.

Ένα φεγγάρι ταξιδιάρικο,
μετέωρο, ανάμεσα σε κόσμους νοσηρούς.

Πίσω από την σκοτεινή γη, υπάρχει η επικαρπία
και πάνω από τον συστεγασμένο κόσμο, υπάρχει ένα στεφάνι, χρυσό.

Δως μου μου ευκαιρία:
Μια λεπτή κλωστή, λίγο λευκό νήμα, μια βελόνα ολιγαρκή και ένα κουμπί μωβ, για να ράψω τον κόσμο.

Μπαλώθηκε το τίποτα μα μπόλικη αγάπη και ράντισα από ψηλά, τον κόσμο, με θυμάρι.

Αγαπώ το θυμάρι, μου θυμίζει την προσήλωση των μελισσών και για εμένα, ήταν πάντα μια χαμένη ευκαιρία, που αποκτήθηκε χθες.

Ταξιδεύω στον κόσμο των πολλών, παρατηρώντας τον, από την θέση των λίγων. Εκείνων, που προσδίδουν νόημα, στον εθελοντισμό.

Στον κόσμο μου επικρατεί Ειρήνη και επικροτώ τον "γόρδιο δεσμό".

Χέρι με χέρι, θα στήσω ένα σπίτι.
Ένα σπίτι διαβατάρικο, σαν τις σκέψεις των ευχών.

Μαζί θα καρπωθούμε το αύριο, μα μέχρι τότε, το φεγγάρι θα αναπολώ..

Μου λείπει το φεγγάρι.
Μου λείπει.

Ήρθε η ώρα, έστω και νοερά να το φανταστώ.
Μαζί μου κουβαλώ πάντα το κουμπί.

Εκείνο το κουμπί•
και προχωρώ...

***
Τέλος, με τους δικούς μου στίχους, με τη συμμετοχή μου στο Συμπόσιο της Αριστέας, που συνεχίζει ακούραστη να επιτίθεται στην έμπνευσή μας:


πηγή

Ζώστηκα πολύχρωμα λαμπιόνια,
ντύθηκα τα μπαμπακένια χιόνια,
έκρυψα στις τσέπες καραμέλες,
γέμισα το σάκο μου δαντέλες.

Είχα για στόχο τις βιτρίνες
με τους φόβους τους κηφύνες,
τα όνειρα της μιας βραδιάς,
τα παιχνίδια της κατεργαριάς.

Ρίχτηκα στις γυάλινες ψυχές
με τις φωτεινές επιγραφές
και χύθηκαν αντί ευχές κατάρες
του μίσους κοφτερές οι χάρες.

Τύλιξα με το ζεστό μου χιόνι
του παππού το άδειο σαλόνι,
τις κοφτερές γωνίες της καρδιάς
με τις δαντέλες της γιαγιάς.

Πήρε θάρρος, φόρα, το αντάμα
και λούφαξε, ημέρωσε, το κλάμα.
Έφεξε ο ήλιος μιαν αλλιώτικη γορτή
ίδια με του παιδιού την προσευχή.

Δαγκώστε δυνατά μια καραμέλα
να μυρίσουν οι ευχές κανέλλα.
Κι επίθεση! με τα λαμπιόνια μας
απ' τα παιδικά τα χρόνια μας.

Ακόμη μια φορά, καλή μας χρονιά! Γεμάτη με τις ονειροφαντασιές, την ευγένεια και τη γενναιοδωρία των ποιητών.






23 σχόλια:

  1. Αλεξάνδρα μου ! αχ αυτό το ρημάδι το ίντερνετ σε κρατά καιρό μακριά από κοντά μας και μου κακοφαίνεται. Μας λείπεις.
    Πολύ όμορφο το ποίημά σου. Πάντα με το κοινωνικό σου ύφος και τις αγωνιστικές σου παρορμήσεις προσθέτουν έναν ξεχωριστό όμορφο λόγο.
    Καλή χρονιά κορίτσι μου με πολλές ευχές και να ...λυθεί το πρόβλημά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαλή χρονιά Αλεξάνδρα μου! Γλυκιά και ποιητική η πρώτη σου ανάρτηση, με καραμελένιες τουφεκιές στο νέο έτος, με υπέροχους στίχους και πολλές "γεύσεις".
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, Αλεξάνδρα μου. Υπέροχο το ποίημά σου. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ποιητική επίθεση στη νέα χρονιά λοιπόν με όμορφους καραμελένιους στίχους.
    Καλή χρονιά Αλεξάνδρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μας λείπει το φεγγάρι αλλά μας αποζημειώνει όταν επιστρέφει. Και σήμερα διάβασα ποίηση και το ευχαριστήθηκα.
    Καλή χρονιά άλλη μια φορά Αλεξάνδρα μου και καλά κάνεις και της επιτίθεσαι. Αγαπά τους αγωνιστές η κάθε χρονιά να το ξέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλή Χρονιά Αλεξάνδρα μου!
    Και με την ευκαιρία του τρυφερά αγωνιστικού Χριστουγεννιάτικου ποιήματος σου, θέλω να ευχηθώ να είναι φωτεινή και ποιητική αυτή η χρονιά!

    Πολλά και τα τρυφερά ΑΦιλάκια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλή χρονιά με υγεία και έμπνευση!!!! Πολύ ωριοωτο ποίημα σου!!!!!και της Κικης και του Αλμπη!Να είσαι καλά και να περνάς καλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ως Επιθεση νεραϊδοσκονης θα χαρακτηριζα την αναρτηση αυτη Αλεξανδρα μου. Παραμυθενια αναρτηση! Παραμυθενιο ποιημα με αρωμα καραμελας, με αρωμα κανελας. Καλη χρονια κοριτσι μου, να μας ταξιδευεις με ομορφες αναρτήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κάτι τέτοιες "επιθέσεις" θα μας σώσουν μόνο...
    Καλή χρονιά δεν θυμάμαι αν ευχηθήκαμε, κακό δεν είναι
    να ξαναπούμε όμως! "Να μυρίσουν οι ευχές κανέλλα"! Φιλιά! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλή χρονιά Αλεξάνδρα μου!!!φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όμορφη ποίηση για μια όμορφη χρονιά!
    Συγχαρητήρια και στους τρεις!
    Φιλιά πολλά και καλή χρονιά να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλή και ευλογημένη χρονιά,με υγεία αγάπη και ευημερία!!!
    Πολύ όμορφα τα ποιήματα σας!!! Μπράβο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. τι ομορφη ποιητικη αναρτηση!
    ευχαριστουμε αγαπημενη μου

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μα τι ωραία που τα παρουσιάζεις κι εφέτος Γούμαν!
    Καλή χρονιά!
    Άσχετο το άσμα, αλλά αυτό μου ήρθε τώρα!
    https://www.youtube.com/watch?v=1ABlEFF6IH8

    Γιατί δεν είναι ωραίο άσμα για το ξεκίνημα της χρονιάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. 🌸Πανεμορφη η αναρτηση σου 🌸Καλη χρονια και παλι με υγεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν είναι όλες οι επιθέσεις να έχουν τόσο ποιητική χροιά και να ξυπνούς τις ψυχές με την ομορφιά και τα νοήματα των στίχων τους, χαλάλι!
    Καλή βδομάδα Αλεξάνδρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τέτοιες επιθέσεις με λυρισμό μου αρέσουν! Αχ τι όμορφα Αλεξάνδρα μου να είσαι καλά! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή χρονιά αγαπημένη μου Αλεξάνδρα!
    Να είσαι δυνατή να συνεχίσεις να παλεύεις και να νικάς το άδικο του κόσμου τούτου!
    Ολόγλυκα φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με ψυχή βαθιά και αγωνιστική στάση μπροστά στα μελλούμενα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης