Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Το κίνημα με τους οδοδείκτες



Πριν καιρό, όχι πολύ μα κι ούτε λίγο, οι δρόμοι της πόλης μου γέμισαν με ταμπέλες περίεργες. Μικρά κομμάτια ξύλου, με χρώματα και σχέδια που αγαπούν τα παιδιά, κρέμονταν από κολώνες: «οδός ονείρου», «οδός χαμόγελου», «οδός έρωτα»…
Οι συμπολίτες μου ενθουσιάστηκαν, δεν έλειψαν όμως και οι επικριτές, που χαρακτήρισαν τετριμμένα τα ονόματα, προκλητική την «οδό του έρωτα», απαράδεκτη την απόσταση που χώριζε τη μια ταμπέλα από την άλλη: σε μια οδό υπήρχαν δυο και τρεις ταμπέλες, σε άλλη καμιά.
Πάντως οι περισσότεροι τις καλοδέχτηκαν και υπέθεσαν πως ήταν το θέμα ενός καινούριου δρώμενου του πολιτιστικού μας συλλόγου:
«Η Ελλάδα μας έχει βυθιστεί σε τέλμα. Χρειαζόμαστε τέτοιες πρωτοβουλίες που μας κινητοποιούν, μας κάνουν δημιουργικούς!»
«Δημιουργία! Αυτό χρειαζόμαστε σα λαός! Έχουμε γίνει ένας λαός ρομπότ…»

Όλα αυτά μέχρι η πόλη μας να γεμίσει με αντίγραφα αυτής της ανακοίνωσης:
«Κίνημα οδοδεικτών
Είμαστε ένα καινούριο κίνημα που σκοπό έχει τη δημιουργία νέων οδών. Οι οδοδείκτες μας δεν ακολουθούν το συμβατικό χωροταξικό σχεδιασμό των οδών. 
Στο σημείο του οδοδείκτη μας ανακαλύψαμε μια δράση αντίστασης. Από εκεί, λοιπόν, ξεκινά η νέα οδός που οδηγεί σε έναν άνθρωπο που αντιστάθηκε στην εξουσία με τα όνειρά του, με τον έρωτά του, με το σώμα του, με το πνεύμα του, με τη ζωή του… 
Αυτήν την οδό, της αντίστασης σε κάθε εξουσία, την οδό που διαβαίνει τις ελεύθερες καρδιές, σας καλούμε να περπατήσουμε μαζί! 
Σας καλούμε ακόμη να ανακαλύψετε κι εσείς καινούριες οδούς και να τοποθετήσετε τους δικούς σας οδοδείκτες.
Θα συναντηθούμε στην ανατολή»

Οι συμπολίτες μου έγιναν μια γροθιά απέναντι στα παιδιά με τους οδοδείκτες, όπως πια λέμε εδώ το κίνημα:
«Αναρχία, αυτό θέλουν! Είναι επικίνδυνοι!»
«Άκου οδοδείκτες! Πολύ… βαρύγδουπη λέξη για παιδιάστικα καμώματα!»
«Κατά κάποιο τρόπο και εμείς, οι γονείς, εξουσία είμαστε… Θα βάλουν τα παιδιά μας να ξεσηκωθούν εναντίον μας; Απαράδεκτο!»
«Έχουν τη λογική της ισοπέδωσης, δεν είναι όλες οι εξουσίες ίδιες!»
«Προσπαθούν να διχάσουν το λαό!»

Ένα απόγευμα τα παιδιά με τους οδοδείκτες έπεσαν σε ενέδρα. Πολίτες αγανακτισμένοι, που έκαναν περιπολίες, άρχισαν να τα κυνηγούν. Ξαφνικά, λένε κάποιοι, ομίχλη πυκνή και βαριά σκέπασε τα πάντα, ρούφηξε μέσα της τα παιδιά και κανένας δεν τα είδε ξανά από τότε. Άλλοι υποστηρίζουν πως οι αγανακτισμένοι έγδαραν ζωντανά τα παιδιά με τους οδοδείκτες.
Η τύχη τους ακαριαία έπαψε να απασχολεί τους πολίτες, πλέον αναρωτιούνταν όλοι: Η ομίχλη ήταν αποτέλεσμα θεϊκής ή ανθρώπινης παρέμβασης; Μήπως τυχαίο φυσικό φαινόμενο; 

***
Ο θείος Βασίλης πέθανε. Φτωχός καθώς ήταν, άφησε στη μοναχοκόρη του μόνο έναν οδοδείκτη με τις οδηγίες του: «Φύλαξέ τον, κάποτε θα αποκτήσει αξία. Αν πεινάσεις, βάλε τον ενέχυρο. Μην τον χαρίσεις όμως σε αυτούς που τον ποδοπάτησαν»

Υ.Γ.:
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα παιδιά με τους οδοδείκτες, θα τα βρείτε στην ανατολή… του καινούριου κόσμου.




Τα σύμβολα και οι αξίες δεν ξεπουλιούνται μόνο, συχνά δίνονται ενέχυρο. Από ανάγκη ή από συμφέρον... Άραγε σε τι κατάσταση τα παίρνουμε πίσω; 
Με τις ταχύτητες της εποχής μας πόσο λιγότερος χρόνος περνά για να προσκυνήσουμε αυτό που περιφρονούσαμε…
Κι όμως μας ψεκάζουν! Τα Μέσα Μαζικής Προπαγάνδας επιβάλλουν το θέμα που μας «καίει» να σχολιάσουμε κάθε πρωί. Και το πότε θα πάψει να μας «καίει»...

Με αυτές τις σκέψεις (και άλλες) προέκυψε το κίνημα των οδοδεικτών και η συμμετοχή μου στο 16ο (και πάντα αγαπημένο) Παιχνίδι με τις λέξεις.
Η Μαρία μάς απογείωσε στην φθινοπωρινή πραγματικότητα (γιατί η πραγματικότητα δεν είναι μία και δεν είναι πάντα απότομη προσγείωση…)!!!






42 σχόλια:

  1. Πολλά συγχαρητήρια, αγαπημένη μου Γούμαν!
    Πάντα διαβάζω τις ιστορίες σου με πολύ ενδιαφέρον, είτε τις γράφεις στα φανερά, είτε ιγκόγνιτο, χι, χι! Τη συγκεκριμένη ήμουν στο τσακ να την ψηφίσω! Είχε αυτή την αναρχία που έχουν τα παραμύθια και που, νομίζω, οι περισσότεροι λατρεύουν.
    Τι άλλο να πω; Συνέχισε να γράφεις και να γεμίζεις το μπλογκοσύμπαν με ιστορίες! Και εμείς θα τις διαβάζουμε!
    Πολλά φιλάκια και καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να χαλάσω χατίρι σε μια Πίππη, οπότε θα πλημμυρίσει τοblogοσύμπαν και θα φταις εσύ! 😄😄😄
      Καλό (όσο έμεινε) Σαββατοκύριακο! 😙🍁

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Αλεξάνδρα μου
    Τρυφερή και φωτεινή η ιστορία σου σαν παιδικό χαμόγελο

    Να είσαι και να περνάς καλά , φιλάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάλλον τα έκδαραν τα παιδιά...όπως κάνουμε με ό,τι μας πλασαρεται να μας αγανακτεί αφού δεν άρέσει στην εξουσία. Όλο μηνύματα το πόνημά σου Αλεξάνδρα μου. Συγχαρητήρια
    Καλό σου Σ/Κο με τον χορό του Ζορμπά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι... αλλά για πόσο ακόμα;;;
      Και αέρας και βροχή κάτω, οπότε ανέβηκα φεγγάρι για Σ/Κ! 💨🍂😊

      Διαγραφή
  4. Ο Λόγος σου συγκεκριμένος Αλεξάνδρα μου. Έχεις φτιάξει μια "σχολή" με τα κοινωνικά της μηνύματα που μου αρέσει γιατί συνδυάζει και τον κοινωνικό ρεαλισμό αλλά και την παραμυθένια ατμόσφαιρα.
    Το αγάπησα το "Κίνημα με τους Οδοδείκτες" και έγινα ...μέλος του με την καρδιά μου.
    Από τις πρώτες δύο αγαπημένες μου επιλογές.
    Το κλείσιμό του πραγματικά το απογείωσε να το ξέρεις !
    Μπράβο καρδιά μου και πάντα τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένε! Σε καλοσωρίζω και σε χρήζω... στατικολόγο του κινήματος!
      Είμαστε (κιόλας) δυο κι έχω βάσιμες υποψίες ότι δύο θα παραμείνουμε. 😄

      Διαγραφή
    2. Αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα,
      αποδέχομαι την τιμητική θέση Αλεξάνδρα μου...! δεν πειράζει. Και στην Κούβα ο Κάστρο με μια βάρκα άντρες ξεκίνησε και μετά έγινε επανάσταση...
      Αναλαμβάνω και τις στατιστικές.
      Φιλάκια χαχαχαχαχαχα

      Διαγραφή
  5. Μας έκλεισες συνωμοτικά το μάτι με το κινηματικό σου παραμύθι Αλεξάνδρα μου. Μήνυμα ελήφθη.
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουφ! Ελήφθη. Γιατί με τέτοιον αέρα φοβόμουν μη χαθεί στη διαδρομή... 😉😄

      Διαγραφή
  6. Ωραίο κείμενο Αλεξάνδρα μου. Το κίνημα με τους οδοδείκτες!
    Θαυμάζω τους ανθρώπους που τολμούν, που υπερασπίζονται τα όνειρά σας και μάχονται για την ελευθερία τους.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τους θαυμάζω! Αλλά η κοινωνία μας δεν τους ανέχεται...
      Καλή εβδομάδα, Ελένη μου!

      Διαγραφή
  7. Ξέρει η πένα σου Αλεξάνδρα μου, να περνά κοινωνικά μηνύματα, αφήνοντας χαμόγελα στο τέλος και ίσως και μια ελπίδα.
    Μπράβο ρε κορίτσι.
    Καλή Κυριακή! 🍂🍁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αλεξάνδρα μου αυτό το κίνημα θα μας μείνει αξέχαστο!
    Για άλλη μια φορά μπήκες με παραμυθένιο τρόπο στην πραγματικότητα!
    Πολλά συγχαρητήρια και σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμ... μου αρέσει αυτός ο τρόπος!!!
      Φιλιά κι από μένα, Μαράκι!

      Διαγραφή
  9. Μια συμμετοχή που σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητη. Και, μάλιστα, με οδοδείκτη εσένα την ίδια, Αλεξάνδρα μου. Ο τρόπος σου, κάθε -μα κάθε- φορά, είναι υπέροχος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Αναστασία μου! Κι έτσι... αντικειμενική πάντα!

      Διαγραφή
  10. Μα πόσο υπέροχο και γεμάτο νοήματα κείμενο. Θα είναι άραγε ποτέ η κοινωνία μας έτοιμη να αποδεχτεί αυτό που ξεφεύγει απ τα δικά της καλούπια;;;;
    Μπράβο Αλεξάνδρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ετοιμάζουμε... σπάζοντας τα καλούπια! 😉 Καλό μήνα, Μαρία.

      Διαγραφή
  11. Ένα υπέροχο απόγευμα περνώ Αλεξάνδρα μου, διαβάζοντας και σχολιάζοντας μια μια τις συμμετοχές σας στα σπιτικά σας, έξω ο Ζορμπάς επιμένει δυνατότερος αλλά η ζεστασιά που ένιωσα διαβάζοντας την ιστορία- παραμύθι σου, μ΄έκανε να μη δώσω βαρύτητα στο "έξω"!
    Τα παιδιά των οδοδεικτών δεν εξαφανίστηκαν, αλλά μεταμορφώθηκαν σε τρυφερές ελπίδες που αυτές μας οδηγούν!
    ΑΦιλάκια πολλά πολλά μ' ένα μεγάλο, Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό που τώρα τελευταία κάθε ιστορία σου μου φέρνει στο νου κι ένα τραγούδι, να το κοιτάξω σ' έναν ειδικό ή είναι καλό και να το αφήσω ως έχει;
    Το αποφάσισα. Θα το αφήσω ως έχει!
    Αυτή η ιστορία λοιπόν μου έφερε το "Love Street" από τους Doors!
    Πάμε μαζί:
    She lives on Love Street
    Lingers long on Love Street
    She has a house and garden
    I would like to see what happens...
    https://www.youtube.com/watch?v=PCxTKhGIsvQ
    Εύγε Γούμαν!
    💖🎈🎶

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ καλό για να είναι αληθινό το κίνημα με τους οδοδείκτες .
    Εμένα μου φέρνει στο νου τους στοίχους
    Έχε το νου σου στο παιδί, γιατί αν γλυτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα.
    Καλή συνέχεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην το λες... Καθημερινά άνθρωποι αγωνίζονται και ανθρωπάκια τους πολεμούν, τους ρίχνουν λάσπη... κι αυτοί συνεχίζουν!

      Διαγραφή
  14. Δεν πέρασε απαρατήρητο το κείμενό σου Αλεξάνδρα μου, μέσα σε τόσο καλογραμμένα και ενδιαφέροντα κείμενα και ποιήματα, ξεχώρισε το ΚΙΝΗΜΑ ΤΩ ΟΔΟΔΕΙΚΤΩΝ γεμάτο μηνύματα ....Συγχαρητήρια γιά την συμμετοχή σου !!!Καλό μήνα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κίνημα; …
    σε μια εποχή σκυφτή;
    Αλλά αφού το βάζεις μπροστά με όνειρο, με χαμόγελο και με έρωτα, τότε υπάρχει ελπίδα επιτυχίας!
    Ωραία ιδέα, Αλεξάνδρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκληρή εποχή, όμως πάντα η φαντασία βρίσκει τον τρόπο να ανοίξει δρόμο!
      Καλό μήνα, Άρη.

      Διαγραφή
  16. Καλέ που πήγε το σχόλιο;
    Ελεγα ότι πάντα καταφερνεις να μιλήσεις στην καρδιά μας με τα κείμενά σου Αλεξάνδρα μου!
    Καλό μηνα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάθηκε το σχόλιο; πίκρα... 😕
      Να είσαι καλά, Νίκη μου. 😍 Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  17. Ένα υπέροχο κείμενο γεμάτο μηνύματα! Και φυσικά από σένα αυτό περίμενα! Συγχαρητήρια για το υπέροχο παραμυθένιο σου κίνημα που θα ήταν το ιδανικό! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μπορεί να εκανες καινούργια αναρτηση αλλα εγω θα σταθω εστω και καθυστερημενα στο κίνημα με τους οδοδείκτες..Αλεξανδρα μου με τα πολλα μηνυματα του.. !!δεν να χαθηκαν στην ομιχλη αδικα τα παιδια.. σφησαν πίσω τους την ελπίδα της επαναστασης!!!
    Συγχαρητηρια για την συμμετοχή σου να περνας ομορφα καλο σου μηνα και καλο Σαββατοκυριακο φιλακιααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καταθέτω τον οδοδείκτη μου στο κίνημά σου (... μας) .Υπέροχο κείμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μωρέ δυστυχώς και ξεπουλιούνται και ποδοπατούνται κι ότι θες... Αλλά πάντα κάπου θα υπάρχουν τα παιδιά με τους οδοδείκτες να φωτίζουν τα μονοπάτια!!
    Εξαιρετική η συμβολική σου ιστορία Αλεξανδρούλα μου καλή!!
    Σου ευχήθηκα για ένα ξεκούραστο και δημιουργικό σ/κ; ☕️🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το ρυθμό που τα λέμε... στέλνω ευχές για κάθε μέρα και περίσταση! 😘🍄

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης