Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

Τα φύλλα του φθινοπώρου: ο μύθος



Ένας μύθος λέει πως τα φθινοπωρινά φύλλα πέφτουν από τα δέντρα στη γη με αυτό το σκοπό: να μεταφέρουν μηνύματα. 
Απλώνονται στο διάβα μας και με το χρίτσι – χρίτσι τους, που δεν ακούγεται σ’ όλους το ίδιο, μας μιλάνε.

Εμένα αυτό το χρίτσι – χρίτσι, που ακούω καθώς περπατάω, μου θυμίζει εκείνο το αγαπημένο σφύριγμα, εκείνη την αγαπημένη φωνή, εκείνο το αγαπημένο γέλιο. Μου θυμίζει ήχους αγαπημένων ανθρώπων που δεν είναι πια στη ζωή και «προχώρα – προχώρα...» μου λένε και «θυμήσου – θυμήσου…»

Τα φύλλα του φθινοπώρου στρώνονται στο δρόμο μου και αγκαλιάζουν τα βήματά μου, πότε βαριά και πότε ανάλαφρα, πότε μοναχικά και πότε με παρέα. Κι έτσι μαθαίνουν τα νέα μου οι αγαπημένοι μου που δεν είναι πια στη ζωή. 

«Χρίτσι – χρίτσι»
«Χαιρετίσματα!»
«Χρίτσι – χρίτσι»
«Σου στρώσαμε χαλί!»

Αλήθεια είναι πως δεν ξέρω από που κρατάει η σκούφια αυτού το μύθου. Κι αλήθεια είναι πως μου ταιριάζει, με παρηγορεί, μου αρέσει… Οπότε δεν αποκλείεται να τον επινόησα! 



Μα, πόσο όμορφη φωτογραφία!


Όπως και να ‘χει, μοιράζομαι αυτό το μύθο μαζί σας με αφορμή την πρόσκληση της Μαρίας και του Κειμένου της να γράψουμε Ιστορίες του φθινοπώρου.




*(εικόνα ανάρτησης by artsaus)








33 σχόλια:

  1. Αλεξάνδρα μου, δεν ήξερα αυτό το μύθο και μπορώ να πω ότι μου αρέσει πολύ. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Μία μου! Καλημέρα! 😘

      Διαγραφή
    2. Κι εγώ το ίδιο , τωρά ακούω για τούτο το μύθο
      ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας
      Ενδιαφέρον μύθος

      Διαγραφή
    3. Και μάλλον δεν θα ακούσεις ξανά... 😁😁😁
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  2. Μια μάγισσα σαν εσένα θα ανέβαζε κάτι ανάλογο

    φιλάκι γλυκό ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με πολλά απαλά και μελωδικά "χρίτσι-χρίτσι" να υποδεχτούμε το φθινόπωρο, όπου για μένα, η φύση σιγά σιγά ξεφορτώνεται ότι νεκρό για να ξαναγεννηθεί την άνοιξη!
    Πολύ τρυφερή και ευαίσθητη η συμμετοχή σου Αλεξάνδρα μου!
    ΑΦιλάκια πολλά και φθινοπωρινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, ναι, μελωδικά χρίτσι-χρίτσι! Στεφανία μου, τι όμορφη ευχή!
      Φιλιά (φθινοπωρινά εννοείται 🍂) κι από μένα. 💛

      Διαγραφή
  4. Όμορφος ο μύθος (σου)!
    Δημιούργησα εικόνες, είδα χρώματα και σε διαβεβαιώ πως αυτό το "χρίτσι-χρίτσι" το άκουσα!
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχ βρε Αλεξάνδρα μου !
    πολύ όμορφη σκέψη. Πολύ τρυφερά και ζεστά συναισθήματα. Αυτός ο ήχος ναι είναι ένα υπέροχο βίωμα. Και αυτός ο μίτος μεταξύ ζωής και θανάτου ένας σύνδεσμος που συγκινεί.
    Μου άρεσε η ιστορία σου του Φθινοπώρου. Ξεχωρίζει. Μαζί με τη σκέψη σου.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ γράφεις μίτος κι εγώ διάβασα (και ξαναδιάβασα) μήτσος!!! Και κάπως έτσι διέλυσα τη μαγεία... 😂😂😂
      Καλημέρα, Γιάννη μου! 🍓

      Διαγραφή
  6. Όπως πάντα παραμυθένια και ευρηματική!
    Καλό φθινόπωρο Αλεξάνδρα μου κι εύχομαι όλα τα χρίτσι-χρίτσι να σου ζεσταίνουν την ψυχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μμμμ μου άρεσε η σκέψη. Όντως αρκετά παρηγορητική. Θα την θυμάμαι κάθε φορά που περπατώ σε ξερά φύλλα.
    Σ΄ευχαριστώ για την ξεχωριστή συμμετοχή!
    Είναι υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Μαρία μου. Κι εγώ σε ευχαριστώ για τις συνεχεθς προσκλήσεις σου! 🍂😊

      Διαγραφή
  8. Πρόσωπα αγαπημένα που μου φύγατε
    κι είστε πια παραδομένα στον πικρό καιρό,
    μέσα μου, καλά το ξέρω, δε χαθήκατε,
    ο Σεπτέμβρης μού το δείχνει να σας καρτερώ.

    Τα κιτρινισμένα φύλλα φέρνουν μυστικά,
    με τις λατρευτές φωνές σας μου μιλούν κρυφά.

    Πιάνω τα μηνύματά σας – χαιρετίσματα,
    μου φωνάζουν να θυμάμαι, μα να προχωρώ,
    να σηκώνω του καιρού μου τα γυρίσματα.
    Πρόσωπά μου μη φοβάστε· δεν ολιγωρώ!

    Ζυγισμένος ανάμεσα στη μελαγχολία τού Σεπτέμβρη και την αισιοδοξία για το αύριο, ο ωραίος μύθος σου, Αλεξάνδρα.
    Μου έδωσες και πάλι εναύσματα στιχοποιίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου, με συγκίνησες πάλι! Όπως και κάθε φορά που ντύνεις με τους υπέροχους στίχους σου τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου!

      Διαγραφή
  9. Ας μου επιτραπεί να βάλω μια μουσική επένδυση στο υπέροχο αυτό κείμενο: https://www.youtube.com/watch?v=rsz6TE6t7-A

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι όποιος μπορεί και παίρνει μηνύματα από τα πεσμένα φύλλα είναι πολύ τυχερός...και πολύ έξυπνος, γιατί οι σκέψεις του γίνονται μύθος!! :) :)
    Υπέροχο, τρυφερό κείμενο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ένας λόγος που αγαπω το Φθινόπωρο είναι κι αυτά τα φθινοπωρινα φύλλα κι αυτό το χρίτσι χρίτσι τους
    απολαυστικος μυθος

    φιλια πολ΄λα γλυκια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει πολλές ομορφιές το φθινόπωρο! Καλό Σαββατοκύριακο, Κική μου! 🍂😙

      Διαγραφή
  12. Πώς δεν είδα εγώ αυτήν την υπέροχη συμμετοχή;;
    Και μ'αρέσουν τα χρίτσι χρίτσι των φύλλων το φθινόπωρο και μ'αρέσει ο μύθος σου. Τι καλά που ακούς τι σου λένε τα φύλλα και μάθαμε για το μύθο!!!
    Να σαι καλά Αλεξάνδρα μου
    Καλό σου Σ/Κο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακούω φωνές, λοιπόν, ήρθε η ώρα να το πσραδεχτώ!!!
      Καλό Σαββατοκύριακο, Άννα!

      Διαγραφή
  13. Κι εγώ γι αυτό αγαπώ την γραφή σου!!! Σε ευχαριστώ!! ♥️🍁🍁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αχ βρε Αλεξάνδρα μου τι όμορφη συμμετοχή ήταν αυτή που διάβασα και μου είχε ξεφύγει!
    Το Φθινόπωρο τελικά κάθε χρόνο συνειδητοποιώ πως είναι η αγαπημένη μου εποχή.
    Να είσαι καλά! Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα βρίσκουμε λόγους να αγαπάμε φθινόπωρο! Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  15. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. η συμβολή του παρελθόντος στη διαμόρφωση των μελλούμενων στο κάθε μας τώρα μέσα από ένα γλυκό, φθινοπωρινό μύθο μόνο ευφυές μπορώ να το πω! Θαυμάσια γραφή, μπράβο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, κορίτσι μου! Παρελθόν και μέλλον μπλέκονται πάντα, πότε γλυκά, πότε πικρά...
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης