Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Μια αστεία ανάμνηση


Μια ανάμνηση αστεία για μένα αυτός ο πίνακας. Γελάω, μα την αλήθεια! Είχε και ψωμί κι ελιά και κρασί το τραπέζι μου. Είχα κι εγώ χρώματα να ζωγραφίσω. Κι αντί να φτιάξω φρούτα και σούπα ζεστή και τζάκι και πανωφόρι χοντρό και σκεπή γερή και βιβλία και… Αντί να φτιάξω τα στοιχειώδη, να τα χαρώ έστω και σε μια ζωγραφιά, πίστεψα πως τα είχα κιόλας. Και προσκύνησα αφέντες για την καλή τους ψυχή, ευχαρίστησα θεούς για την καλή μου τύχη. Και τους αφιέρωσα τον πίνακά μου.
Γελάω με τον εαυτό μου! Πόσο εύκολα τον εξαπάτησα! Βάφτισα ταπεινότητα τη δειλία, αξιοπρέπεια τη φτώχεια. Ευεργέτες είπα τους κλέφτες κι εκείνοι μου πήραν κι άλλα. Τώρα -τι αστείο!- δεν έχω δικαίωμα να διεκδικήσω τη ζωή,γιατί τόσο εύκολα την απαρνήθηκα. Δεν έχω ούτε τα στοιχειώδη για να διεκδικήσω την επιβίωση...



Κι αυτή ήταν η συμμετοχή μου στην Φωτο-Συγγραφική Σκυτάλη που υπέροχα επιμελείται η Μαίρη, έχουμε διαβάσει καταπληκτικές ιστορίες! Από μια τέτοια ιστορία πήρα τη σκυτάλη, το "Λαβύρινθο" της Μαρίας, που μου έδωσε τη λέξη στοιχειώδη και τον ομότιτλο πίνακα του Χρήστου Μποκόρου. Με τη σειρά μου δίνω τη σκυτάλη στη Μαρία κι ελπίζω να μην τη δυσκολέψω!

Αύριο


Carl Spitzweg:
The Poor Poet (1835)

37 σχόλια:

  1. Μια γλυκόπικρη ανάμνηση αναδύεται μέσα από το κείμενό σου, Αλεξάνδρα μου!
    Λέει αλήθειες που πονάνε, όμως είναι συχνά η ίδια η ζωή.
    Απέδωσες με εύστοχο και διεισδυτικό τρόπο ό,τι παρέλαβες...
    Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνεις και σε όσους συμμετέχουν στο δρώμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάντα χτυπάς στόχο με λίγες λέξεις! Κατευθείαν στην ουσία με τον δικό σου υπέροχο τρόπο! Μοναδική η συμμετοχή σου κι αυτή τη φορά σ'ευχαριστώ πολύ! Πάντα μου αρέσεις όπως μου αρέσει και ο πίνακας που διάλεξες για τη Μαρία! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Σκυτάλη σου, το ξέρεις, είναι από τα αγαπημένα μου δρώμενα. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που διαθέτεις να μας ενημερώνεις και να συντονίζεις.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Αλεξάνδρα μου, τι ευχάριστη έκπληξη το κείμενό σου. Περίμενα κάτι διαφορετικό αλλά βλέπω, με χαρά, ένα πανέμορφο γλυκόπικρο ολιγόλεπτο κείμενο με μεγάλα νοήματα. Τα θερμά μου συγχαρητήρια, φίλη μου. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως σε άλλο νόημα παρέπεμπε η εικόνα, όμως θέλησα να δώσω και μια άλλη οπτική.
      Να είσαι καλά, Μία μου, στέλνω πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Με μόνο τα στοιχειώδη, έγραψες πάλι μια ιστορία που καθόλου αστεία δεν είναι και περνά τόσα μηνύματα. Και το τέλος σου, μαχαιριά!
    Η εικόνα που παραδίδεις πολλά υποσχόμενη για τη Μαρία μας
    Καλή σου μέρα και καλό Σ/Κο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι συγκλονιστικός μονόλογος!
    "Βάφτισα ταπεινότητα τη δειλία, αξιοπρέπεια τη φτώχεια".
    Σύντομα, λιτά και περιεκτικά.
    Τα είπες όλα, Αλεξάνδρα μου.
    Και διάλεξες έναν εκπληκτικό πίνακα για την Μαρία.
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Μαρία μου για τα όμορφα λόγια. Ανυπομονώ για την ιστορία της Μαρίας! Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Ο Λόγος, η γραφή και η θεματολογία σου, για μια ακόμα φορά Αλεξάνδρα μου φωνάζουν δυνατά "παρών" μέσα από λίγες φράσεις.
    Και λένε μεγάλες και τραγικές αλήθειες σαν να είναι οι τελευταίες λέξεις ενός απατηθέντος ανθρώπου.
    Ομολογώ λίγο το ήθελα εκτενέστερο. Όχι γιατί δεν μου άρεσε αλλά γιατί είχες τόσα πολλά να πεις πάνω σε αυτά τα "στοιχειώδη".
    Ίσως γιατί μέσα από αυτό σου το μικρό κείμενο, διαπιστώνω την ανάγκη αμέσως μεγαλύτερης αναζήτησης σου. Σαν να μας έρχεσαι και φεύγεις. Σαν να μας δίνεις λίγο και μετά πάλι ξανά. Σε νιώθουμε και σε χρειαζόμαστε πιο κοντά μας, πιο άμεσα.
    Ναι, το λέω δυνατά να το ακούσεις!
    Και η εικόνα σου όμορφη για την Μαρία.Καλή της επιτυχία.
    Στέλνω την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι τελευταίες λέξεις ενός ανθρώπου που νιώθει εξαπατημένος, πολύ σωστά το έθεσες, θα έλεγα μιας εξαπατημένης κοινωνίας.
      Ίσως και να χρειαζόταν να γράψω περισσότερα, έστω λίγα ακόμη μάλλον ήταν απαραίτητα, ωστόσο σκέφτηκα να γράψω τα... στοιχειώδη για τα στοιχειώδη! Αλλά σε ακούω, φίλε μου! Και σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Πολύ μου άρεσε η ματιά σου, κι ο τρόπος που είδες το θέμα του πίνακα. Τα γύρισες όλα ανάποδα και μας έδωσες τόσες όμορφες σκέψεις.

    Και τί ωραία η φωτογραφία που διάλεξες για το επόμενο κείμενο.
    Σπουδαία που είναι η σκυτάλη μας!!!

    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα γύρισα ανάποδα, ναι! Έχουν τα στοιχειώδη κι αυτή την πλευρά.
      Να είσαι καλά, μια όμορφη εβδομάδα να έχουμε!

      Διαγραφή
  8. Ξεπέρασες κατά πολύ τις προσδοκίες μου!! Πήρες λίγα και έδωσες πολλά. Μια εξομολόγηση εκ βαθέων βλέπω εγώ. Mια γυναίκα που, ενώ αυτοσαρκάζεται, προχωράει συγχρόνως σε παραδοχές που πονάνε την ίδια, εμάς, και πολλούς εκεί έξω.
    Κι εκείνη η μεστή φράση σου "Βάφτισα ταπεινότητα τη δειλία, αξιοπρέπεια τη φτώχεια" γυροφέρνει συνέχεια στο νου μου.
    Με λίγα λόγια :) (τι λίγα θα μου πεις..) Ενθουσιάστηκα με το κείμενό σου Αλεξάνδρα!!!!
    Και το κυριότερο, δεν πέταξες τις ελιές έξω :)
    Μπράβο!!
    Η φωτογραφία που αφήνεις στην συνονόματή μου, σηκώνει ολόκληρο παραμύθι!
    Καλό Σαββατοκύριακο Αλεξάνδρα μου και φιλί από μένα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πρώτη μου σκέψη ήταν μια ιστορία, χιουμοριστική, με πρωταγωνίστριες τις ελιές, αλλά, τελικα, με κέρδισαν τα στοιχειώδη και η επιθυμία μου, όπως είπα και στον Γιάννη, να γράψω μια συλλογική ανάμνηση.
      Ο πίνακας για τη Μαρία πραγματικά σηκώνει ολόκληρο παραμύθι και ανυπομονώ να διαβάσω την έμπνευσή της.
      Καλή εβδομάδα, Μαρία μου, πολύ χάρηκα που παίξαμε μαζί αυτή τη φορά.

      Διαγραφή
  9. Αλεξάνδρα μου συγχαρητήρια, μέσα σε λίγες αράδες έγραψες όλη την κατάσταση την οποία βιώνομαι σήμερα "ευεργέτες είπα τους κλέφτες και εκείνοι μου πήραν κι άλλα" και δεν μας άφησαν ούτε τα στοιχειώδη.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα γλυκιά μου.
    Ιδιαιτερη η συμμετοχη σου!
    Το παρακολουθω με ενδιαφερον αυτο το δρωμενο οταν μπορω!
    Συγχαρητηρια σε ολους!
    Μπραβο!

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατάφερες Αλεξάνρδα μου να δώσεις ενα τόσο βαθυ νοημα σε λίγες λεξεις να βαλεις τα στοιχειώδη με μια άλλη ματια...και να χαρούμε ένα όμορφο κείμενο με πολύ ενδιαφερουσες απόψεις...τα συγχαρητηρια μας..
    Υπέροχος ο πινακας που αφηνεις στην Μαρία ..σιγουρα θα της δώσει όμορφη εμπνευση..
    Να περνας όμορφα ...καλή συνεχεια σε ότι κανεις φιλιααα!!!..😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επ Αλεξάκι μου γουστάρω που είσαι κι εσύ λακωνική και περιεκτική! Φιλί γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτο είναι, μικρό μεστό με τα στοιχειώδη που μου συγκρατούν το μυαλό.
    Το λάτρεψα :)
    Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τα είπες όλα! Σε λίγες γραμμές έδωσες όλη την ουσία και το πιο δυνατό μήνυμα! Μπράβο φιλενάδα, υποκλίνομαι!
    Καλό μήνα, καλή σου μέρα!
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τόσο λιτά, τόσο κοφτά, με λίγες λέξεις, μηνύματα πολλά, που αφήνουν ένα αμήχανο μειδίαμα στα χείλη. Κάτι μεταξύ συμπαράστασης, ταύτισης με τον μονόλογο που αντικρίσαμε και σαφώς θαυμασμό και για αυτό σου το δημιούργημα!
    Μπράβο σου Αλεξάνδρα μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το περίμενα Αλεξάνδρα μου, το κείμενο σου μια και τώρα τελευταία δεν μας πολυεμφανίζεσαι!
    Γράφεις:
    "Βάφτισα ταπεινότητα τη δειλία, αξιοπρέπεια τη φτώχεια. Ευεργέτες είπα τους κλέφτες κι εκείνοι μου πήραν κι άλλα. Τώρα -τι αστείο!- δεν έχω δικαίωμα να διεκδικήσω τη ζωή,γιατί τόσο εύκολα την απαρνήθηκα. Δεν έχω ούτε τα στοιχειώδη για να διεκδικήσω την επιβίωση..."
    Θα μου επιτρέψεις να μη συμφωνήσω στην αξιολόγηση σου;
    Είμαστε αυτοί που είμαστε, ούτε καλοί, ούτε κακοί και όλοι μας κάνουμε για τους εαυτούς μας και για του γύρω μας, ότι καλύτερο μπορούμε, γι αυτό και αξίζουμε τα πάντα για να είμαστε χαρούμενοι και ευγνόμωνες απέναντι στη ζωή!
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς!

    ΥΓ: Έχεις, έχουμε μέσα μας, τα πάντα για να είμαστε ευτυχισμένοι και είναι στο χέρι μας, να το αναδείξουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αλεξάνδρα μου έγραψες θαυμάσια τα στοιχειώδη για τα στοιχειώδη...ο πίνακας του ΜΠΟΚΟΡΟΥ λιτός, δωρικός , σου έδωσε την έμπνευση να μας χαρίσεις ένα κείμενο γεμάτο ξεκάθαρες πικρές αλήθειες....Θαυμάζω το ταλέντο σου αυτό, να καταφέρνεις τόσο εύστοχα και συγκλονιστικά με λίγες λέξεις να περιγράφεις πολλά και σημαντικά , σε βάθος....Θα ήθελα να διαβάσαω και την χιουμοριστική σου εκδοχή πάνω στο θέμα του πίνακα....Φιλιάαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μου έκανε εντύπωση, πώς με τόσο λίγα λόγια, είπες τόσα πολλά.
    Άρα δεν χρειάζονται φλυαρίες για να εκφραστούμε.
    Συγχαρητήρια Αλεξάνδρα για τη συμμετοχή σου.
    Να είμαστε καλά και πάμε γι άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Mπράβο, μπράβο, μπράβο.... !!!!!
    Τίποτα άλλο.
    Το διάβασα τεσσερις φορές!
    Είσαι υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εκτιμώ τα λιτά κείμενα με τα πλούσια νοήματα.
    Να είσαι πάντα εμπνευσμένη εύχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης