Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Περάστε την πρώτη του μηνός!


Σκέφτομαι πόσο αδικημένος είναι ο Γενάρης... Κάθε πρώτη σπεύδουμε να καλωσορίσουμε τον καινούριο μήνα, να τον καλοπιάσουμε με ευχές κι όμορφες εικόνες. Το Γενάρη όμως καλωσορίζουμε την καινούρια χρονιά κι όλος ο ενθουσιασμός μας ξοδεύεται σε αυτή. Και σα να μην έφτανε αυτό, του γκρινιάζουμε κιόλας! Που ήρθε τόσο γρήγορα κι έδιωξε τις γιορτές και μας βάζει να ξεστολίζουμε!!!

Το 'χετε πάρει χαμπάρι πόσο αδικημένος είναι ο Γενάρης; Σε αυτόν, λοιπόν, αφιερώνω του στίχους (της Βεατρίκης Κάντζολα-Σαμπατάκου):


Μες στης νυχτιάς τη σιγαλιά, 
το πήρατε χαμπάρι, 
απ’ τ’ ουρανού την αγκαλιά 
γλίστρησε το φεγγάρι.

Ήταν μικρό και ζωηρό 
και πριν να το προφτάσω, 
σαν τόπι κύλησε αργυρό 
και χάθηκε στο δάσος.

Χωρίς φεγγάρι σκοτεινό 
κι άδειο μοιάζει το βράδυ.
Σα νότα δίχως μουσική, 
τραγούδι δίχως τη φωνή, 
λουλούδι χωρίς άρωμα, 
παιδάκι δίχως χάδι.

Μες στης νυχτιάς τη σιγαλιά , 
το πήρατε χαμπάρι, 
απ’ τ’ ουρανού την αγκαλιά 
γλίστρησε το φεγγάρι.

Γι’ αυτό, αν κάπου από εκεί 
τύχει να σκάσει μύτη, 
πείτε του, φτάνει πια, αρκεί, 
να `ρθει αμέσως σπίτι.

Χωρίς φεγγάρι σκοτεινό 
κι άδειο μοιάζει το βράδυ.
Σα νότα δίχως μουσική, 
τραγούδι δίχως τη φωνή, 
λουλούδι χωρίς άρωμα, 
παιδάκι δίχως χάδι.

Μοιάζει πουλί χωρίς ουρά, 
μηλίτσα δίχως μήλα, 
τρενάκι που δεν προχωρά, 
δεντράκι δίχως φύλλα.

Και είναι τώρα σκοτεινό 
και αδειανό το βράδυ
κι απ’ τ’ ουρανού την αγκαλιά 
γλιστράει το φεγγάρι.
(περισσότερα εδώ)



Η σιωπή δεν είναι τρόπος για να συγχωρήσουμε ένα κακό, αλλά για να το δυναμώσουμε...





42 σχόλια:

  1. Καλό Γενάρη λοιπόν, ευαίσθητο μου πλάσμα!
    (η ευαισθησία είναι δύναμη!)

    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό μήνα Αλεξάνδρα μου

    φιλί που σ' αγαπάει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσο εύκολα ξεχνάμε, πως ο Γενάρης είχε δυο πανσελήνους και η δεύτερη σπανιότατη;
    Όμορφο το ποίημα Αλεξάνδρα μου και έρχεται να γλυκάνει λίγο αυτά που σωστά είπε η Μέριλ Στριπ!

    «Εκείνη την εποχή, όπου όλοι έκαναν κοκαΐνη, οι άνθρωποι ξεπερνούσαν τα όρια συχνά. Τώρα που μεγαλώσαμε, και είναι όλοι πιο νηφάλιοι, πρέπει να υπάρξει συγχώρεση. Ετσι νιώθω. Ναι πραγματικά με είχαν δείρει, αλλά δεν θέλω να καταστρέψω τη ζωή κάποιου που είναι σήμερα πάνω από εξήντα ετών. Νομίζω πως αν θέλουμε ο κόσμος να προχωρήσει, πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να δουλέψουμε από κοινού και να γνωρίζουμε όλοι πως είναι καλύτερο για τους άντρες να μας σέβονται βαθιά ως ίσες με αυτούς.»
    Μεγάλη υπόθεση η συγχώρεση και ευλογημένοι όσοι το καταφέρνουν!
    ΑΦιλάκια γλυκά σαν του Γενάρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν κάποιος άλλος μήνας μάς χάριζε τέτοια φεγγάρια, θα τον είχαμε κάνει θεό!!!
      Εμένα με εξόργισαν οι δηλώσεις της Στριπ! Άλλο η συγχώρεση κι άλλο η σιωπή, η συγκάλυψη. Θα μείνει ατιμώρητος κάποιος που δέρνει γυναίκες;;;

      Καλό μήνα, Μαγισσούλα! ♥

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφο ποίημα. Εξαιρετικά και σωστά λόγια. Ένας όμορφος μήνας συναντά την αποδοκιμασία μας χωρίς λόγο καθώς ...φορτώνεται το πέρασμα των γιορτών.
    Ας τον ζήσουμε λοιπόν.
    Φιλιά πολλά Αλεξάνδρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλός να είναι ο Γενάρης μας, που προσωπικά τον λατρεύω γιατί αρχίζει και μεγαλώνει η μέρα. Έχει απρόσμενες λιακάδες και γεμάτα φεγγάρια. Τι καλύτερο;
    Αλεξάνδρα μου θα συμφωνήσω στο σχόλιο σου για την αγαπημένη Μέριλ και όλη αυτή η βαβούρα με τους σεξουαλικά παρενοχλημένους σταρ, που ξαφνικά μετά από χρόνια θυμήθηκαν ότι είχαν παρενοχληθεί, μου προξενεί αναγούλα. Μα τίποτα δεν μπορούν να πάρουν στα σοβαρά σ' αυτή τη χώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα, Μαρία μου, μου αρέσει και όταν βραδιάζει νωρίς!!!
      Κάτι σαν ίωση είναι αυτή η... βαβούρα, θα περάσει σε λίγες μέρες...
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  6. Καλό μήνα να έχουμε κορίτσι μου και μακάρι να είναι εύκολος για όλο το κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ωραίοι στίχοι, καλοδουλεμένοι και εύληπτοι. Γνωρίσματα όχι συνήθη στην πληθύ των στίχων που δημοσιεύονται σωρηδόν.
    Τους αξίζει καλύτερη μουσική τύχη.
    Εύστοχη η επισήμανσή σου για τον …ατυχή Γενάρη-Ιανουάριο. Φέρει και το όνομα θεού διπροσώπου…
    ΥΓ. Δεν ξέρω, αν μεταφράστηκαν καλά οι δηλώσεις τής Μέριλ Στριπ. Η σεξουαλική παρενόχληση είναι καταδικαστέα σε οποιαδήποτε έκφρασή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου έλειψε και λίγο... νόημα από όσους στίχους του δίσκου άκουσα, αλλά είναι όμορφα παιχνιδιάρικοι και παραμυθένιοι. Έχεις δίκιο για τη μουσική τους τύχη, αλλά περισσότερο τα αδίκησαν νομίζω κάποιες ερμηνείες.
      Το σκέφτηκα κι εγώ, Άρη,πως ίσως η μετάφραση δεν είναι ακριβής. Όμως δεν το έψαξα, κακώς νομίζοντας πως θα βρω μια από τα ίδια...
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  8. Και εγω εγω σκεφτει πως ειναι αδικημενος ο Γεναρης αλλα θεωρω πως ειναι και τιμητικο επειδη ανταλλασονται πολλες ευχες που μεταξυ τους ομως, ξεχνιεται ο καλος μηνας.
    Επισης και οι ερτοζοντες, Βασιλης και Βασιλικη, επισης αδικουνται εκεινη την ημερα αλλα δεν πειραζει, υπαρχουν και οι επομενες μερες να θυμηθουμε οτι ξεχασαμε

    φιλακια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ! Κική μου, είσαι Βασιλική, ναι;;; Χρόνια πολλά!!! Και καλά. Πω, πω... απαράδεκτη είμαι...

      Διαγραφή
  9. Καλή χρονιά Αλεξάνδρα μου!!!ο Γενάρης είναι ένας πανέμορφος μήνας και το βλέπω εγώ που ζω στη φύση!!!
    όσο για τα υπόλοιπα φυσικά και δεν πρέπει να σιωπούμε απλά να μιλάμε όταν συμβεί αλλιώς να σιωπούμε για πάντα!!
    φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά! Αχ, όλοι οι μήνες είναι υπέροχοι, όταν ζεις μες στη φύση! ♥

      Διαγραφή
  10. Καλώς βρεθήκαμε
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη στο μπλογκ μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. τι ομορφο ποιημα!το σκεφτομουν κ εγω αυτο με τον Γεναρη οτι τον εχουμε αδικησει....αν κ ειμαι παιδι της ανοιξης,τον αγαπω ομως γιατι αυτο το μηνα γεννηθηκε ο αντρουλης μου!
    καλο μηνα και καλη χρονια με υγεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, να τον χαίρεσαι, Λίτσα! Καλή χρονιά, καλό μήνα να έχουμε!

      Διαγραφή
  12. Ααααααααααα όλα κι όλα!
    Εμείς στην οικογένειά μας τον έχουμε σε μεγάλη εκτίμηση τον Ιανουάριο και ειδικά την πρώτη του ημέρα, καθώς ο κ. Μήτσος έχει γενέθλια και πάντα έχουμε τούρτα!
    Αλλά και η μητέρα έχει γενέθλια στις 26! Άλλη τούρτα εκεί!
    Οπότε, καλό μήνα!
    Φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν και ο Γεναρης έχει κανει κι όλας τις μισες του μερες(πω..πω πόσο γρηγορα περνα ο καιρος) Αλεξανδρα μου...εν τούτης ολες οι μέρες του είναι ομορφες αν εμείς τις βλέπουμε έτσι...
    Ομορφο και τρυφερό το ποιημα της Βεατρίκης...
    να είσαι καλα και να περνας ακομα καλυτερα φιλακιαααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σήμερα μόλις έκανα κι εγώ αυτή σκέψη... Πότε πέρασαν οι γιορτές... πότε μαζεύτηκαν και οι μέρες του Γενάρη...
      ♥ Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Εμένα ο Γενάρης μου αρέσει, φέρνει πάντα μια αισιοδοξία, αυτή της νέας αρχής.
    Πολύ όμορφο το ποίημα!
    Καλό υπόλοιπο Γενάρη να έχουμε και εύχομαι οι υπόλοιποι μήνες που θα έρθουν να μην κρύβουν σιωπές. Μόνο χαρούμενες φωνές και γέλια! :)
    Καλό Κυριακάτικο απόγευμα Αλεξάνδρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όμορφο ποίημα με στίχους γεμάτο νόημα! Η κάθε εποχή έχει τις δικές της ομορφιές έτσι και ο Γενάρης που είναι μέσα στην καρδιά του χειμώνα μαζί με τα κρύα του,μας προσφέρει και τις αλκυονιδες μέρες και οχι μόνο....Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την επίσκεψη στο σπιτάκι μου!!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Μαρία! Αλήθεια είναι αυτό, κάθε εποχή έχεις τις δικές της ομορφιές.

      Διαγραφή
  16. Το ποίημα υπέροχο και ο Γενάρης αγαπητός μήνας θα μου επιτρέψει όμως να προτιμώ τον Δεκέμβρη. Λατρεύω τις γιορτινές του μέρες, την γλυκιά αναμονή που ανθίζει η ελπίδα για κάτι καλύτερο, τις όμορφες υποσχέσεις που δίνεις για μια καινούργια αρχή στο φευγιό του. Ωστόσο κάθε μήνας είναι υπέροχος.
    Και θα σταθώ στη σιωπή που για μένα είναι το χαλί για να ανθίσει και να στρογγυλοκαθίσει το κακό. Πρέπει να συγχωρούμε αλλά πολλές φορές η συγχώρεση πρέπει να έρχεται μέσα από την τιμωρία. Στο κάτω κάτω κάθε επιλογή έχει συνέπειες. Κι όλοι μας πρέπει να τις δεχόμαστε με ψηλά το κεφάλι! Αν δεν θέλουμε το κεφάλι μας σκυμμένο ας επιλέξουμε καλύτερα την επόμενη φορά! Πολλά φιλιά και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι και να λέμε, ναι! Ο Δεκέμβρης έχει πολλές χάρες! Πολλές νοστιμιές!
      Ως προς τη σιωπή με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη. Η συγχώρεση είναι μια εσωτερική διαδικασία που θα πρέπει να έρθει, αν έρθει, ανεξάρτητα από την τιμωρία.
      Φιλιά κι από μένα, Μαίρη μου! ♥

      Διαγραφή
  17. Πειράζει που ήλθα προς το τέλος Γενάρη; Γιατί δεν σε είδα;
    Αγαπητός ο Γενάρης όπως κάθε μήνας αλλά και εγώ αγαπώ το Δεκέμβρη σαν τη Μαίρη αλλά και το Μάιο το μήνα των λουλουδιών που φωνάζει ότι έρχεται καλοκαίρι
    Φιλί γλυκό γεναριάτικο σου αφήνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χι,χι! Κι εγώ έλειψα αρκετές μέρες...
      Α, κι εγώ αγαπώ το Μάη, είναι τα γενέθλιά μου αφού!
      ♥♥♥

      Διαγραφή
  18. Καλό Γενάρη εύχομαι (αν και εκπρόθεσμα)!
    Εμπνευση/δημιουργία/ψυχή βαθιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν αγαπώ τον Γενάρη. Και το κακό είναι ότι δεν έχω τύψεις.
    Κρύβομαι στη σπηλιά μου κι εύχομαι να ξημερώσει...Μάρτης!
    Εξ ου και το πέρασμα μετά από 15 ολόκληρες μέρες!
    Μάκια ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης