Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015

Η χορεύτρια των Χριστουγέννων





Περίμενε υπομονετικά. Μέχρι τα φώτα του δέντρου να συναντήσουν το φως του φεγγαριού. Και τότε γλίστρησε σα γάτα! Κυλίστηκε για λίγο στο χαλί. Χουζούρεψε στη χρυσόσκονη που είχε σκορπίσει στο δωμάτιο. Ύστερα σκαρφάλωσε στο παράθυρο. Κρυφοκοίταξε. Ο αγαπημένος της ήταν εκεί! Απέναντι, στο μπαλκόνι, όπως κάθε βράδυ.
Θα χόρευε μόνο για εκείνον! Το χιονάνθρωπο που αναβόσβηνε σαν να ‘λεγε: «Σ’ α-γα-πώ, σ’ α-γα-πω, σ’ α-γα-πώ».
«Κι εγώ σ’ αγαπώ!» ψιθύρισε μέσα από το τζάμι εκείνη, η χορεύτρια των Χριστουγέννων. Κι άρχισε να λικνίζεται απαλά. Σα γάτα που ισορροπεί σε τεντωμένο σκοινί.
Μα ήταν χορεύτρια μαριονέτα και η πρωτοβουλία την τραυμάτισε. Κόπηκε ένα σκοινί, έσπασε ένα ξύλο
Σκαρφάλωσε ξανά στο δέντρο, ξάπλωσε σ’ ένα κλαδί, σα τη γάτα που κουρνιάζει δίπλα μπροστά στο τζάκι για να ζεσταθεί. Έδειξε τα παθήματά της στα υπόλοιπα στολίδια. Μα, κανένα δεν ανέλαβε την ευθύνη να τη βοηθήσει. Και είχε το στρατιωτάκι ένα κομμάτι ξύλο από το όπλο του. Και είχαν οι μπάλες πολλά σκοινάκια. Φοβήθηκαν όμως την ευθύνη…

Το πρωί ο πατέρας έφτιαξε την χορεύτρια των Χριστουγέννων. Πήρε ένα μαχαίρι, βίδωσε σφιχτά τη βίδα. Μα δεν αντικατέστησε το ξύλο και το σκοινί. Και η μαριονέτα δεν μπορούσε πια να χορέψει. Όμως κρεμόταν και πάλι από το δέντρο. Και το παιδί χειροκρότησε χαρούμενο. Χειροκρότησε και η μητέρα που είδε το παιδί χαρούμενο.
Πόσο την πόνεσε το μαχαίρι που την ακινητοποίησε. Και το χειροκρότημα που δεν ήταν για το χορό της.  Και των στολιδιών η αγάπη που φοβήθηκε την ευθύνη.

Το φως του φεγγαριού συνάντησε ξανά τα φώτα του δέντρου. Ο χιονάνθρωπος, απέναντι, αναβόσβηνε: «Σ’ α-γα-πώ». Όμως η χορεύτρια των Χριστουγέννων έμεινε ακίνητη.
Και τότε, το αστέρι της κορυφής έσβησε! Από ντροπή. Που δεν είχε πάρει την ευθύνη… Και τότε, ο μικρός τυμπανιστής αντικατέστησε το σπασμένο ξύλο με τη μπαγκέτα του. Η μπαλαρίνα αντικατέστησε το σκοινί με κλωστούλες από τη φούστα της. Και το ελαφάκι χαλάρωσε τη βίδα με τα κέρατά του.
Και η χορεύτρια των Χριστουγέννων, σα γάτα που πηδάει τις στέγες για να βρει το γάτο της, σκαρφάλωσε στο παράθυρο. Κι άρχισε να λικνίζεται μόνο για το χιονάνθρωπό της.
«Καλή χρονιά, χρόνια πολλά
χαρούμενη, χρυσή Πρωτοχρονιά»
τραγουδούσε το μουσικό κουτί.

**************


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο τελευταίο για φέτος -κλαψ!- Παιχνίδι με τις λέξεις, που διοργανώνει άψογα η φιλόξενη Μαρία.
(Η Αριστέα μου 'δωσε μια ελπίδα που έκανε λόγο για Συμπόσιο...)

36 σχόλια:

  1. Πάρα πολύ όμορφο, λυρικό, ευαίσθητο Αλεξάνδρα μου. Νιώθω κάθε φορά που γράφεις να αναδύεις την ίδια ζεστασιά.
    Σε ευχαριστούμε για αυτήν την ομορφιά καλή μου.
    Όμορφο βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σαν τον Καρυοθραύστη! Σε έναν παράλληλο κόσμο τα παιχνιδάκια είναι ζωντανά και γι αυτό πρέπει να τους φερόμαστε όμορφα, να μη τα παραπετάμε. :) Καλά Χριστούγεννα Αλεξάνδρα μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα μηνύματα τής αλληλεγγύης και της συνύπαρξης καθώς και η θεμιτή προσμονή τού χειροκροτήματος, μισοκρυμμένα σ’ ένα όμορφο, ευαίσθητο παραμύθι.
    Ήταν το σχόλιό μου στο παιχνίδι.
    Μερικά σχόλια θα ήταν εκτενέστερα, αν οι συμμετοχές ήταν λιγότερες.
    Μεγάλη η χαρά μου που σε πέτυχα, Αλεξάνδρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα μεγάλη η χαρά μου, όταν διάβασα το σχόλιό σου! Ό,τι λες, αυτό ήθελα να πω με την ιστορία μου! Χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Αλεξάνδρα μου παραμυθένια η ιστορία σου
    και με πανανθρώπινα μηνύματα!!!
    Πάντα η γραφή ζει σ' ενα αξιακό περιβάλλον

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μην κλαις καλέ!
    Του χρόνου είναι σε λίγες μέρες...τον Ιανουάριο θα ξανάρθει το "Παίζοντας με τις λέξεις"...χαχα!
    Πολλά συγχαρητήρια για την ιστορία σου Αλεξάνδρα μου και σε ευχαριστώ πολύ για όλα!!
    Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαίω! Θέλω κι άλλο Παιχνίδι να ξεκινήσει τώρα!!!!! Τι ζητάω;;;;
      Μαράκι μου, χρόνια πολλά!!!!

      Διαγραφή
  6. Πω πω! Τι τέλειο! Και ήταν δύσκολο να μπλέξεις το χειροκρότημα με το ξύλο και τη γάτα! Αλλά όταν η γράφουσα έχει φαντασία, όλα γίνονται!
    Αλί από κάτι άλλους (για εμένα χτυπάει η καμπάνα), που στερούνται φαντασίας και έμπνευσης!
    Εύγε Γούμαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, να είσαι καλά! Αλλά από έλλειψη φαντασίας δεν πάσχεις! Άσε που υπερέχεις στο χιούμορ.
      Χρόνια πολλά!!!!

      Διαγραφή
  7. Συγχαρητήρια Αλεξάνδρα μου γι' αυτήν την υπέροχη ιστορία! (μου θύμησε τα παιδικά παραμύθια!) Καλές γιορτές να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η άλλη πλευρά των παραμυθιών! Μέσα από τα μάτια των ίδιων των πρωταγωνιστών! Και με όμορφο, γλυκό φινάλε!!!
    Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου, κορίτσι μου!
    Πραγματικά, με άγγιξε! Τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια!!!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, μαζί με μπόλικα ευχαριστώ γι' αυτό που μόλις διάβασα!!!
    Καλές γιορτές, κορίτσι μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίο, αυτό με τους πρωταγωνιστές! Να είσαι καλά, Γιάννα! Χρόνια πολλά και καλά!!!!

      Διαγραφή
  9. Τι γλυκό παραμύθι... Όντως σαν τον Καρυοθραύστη!
    Αχ Αλεξάνδρα μου! Γλυκιά και τρυφερή η ιστορία σου!
    Φιλάκια πολλά♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου! Πού βρίσκεις το χρόνο να με διαβάζεις και να ντεκουπάρεις ταυτόχρονα όλο το σύμπαν;;;
      Φιλιά κι από μένα!!!!

      Διαγραφή
  10. Πόσα μηνύματα πανανθρώπινα μέσα από το γραπτό σου Αλεξάνδρα!! Την ευθύνη , ποιος αναλαμβάνει !!!
    Το διαβάζω εδώ και με γοήτευσε , δεν πρόλαβα να διαβάσω στη Μαρία !!
    Καλές και φωτεινές γιορτές σου εύχομαι !!!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που πέρασες, Νικόλ μου! Καλές γιορτές να έχουμε! Χρόνια πολλά!!!!

      Διαγραφή
  11. Θα μπορούσε να γίνει και μια ταινία μικρού μήκους! Ταξίδεψα! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φαντάζεσαι την χαρά μου όταν είδα ότι εσύ κρυβόσουν πίσω από αυτή την υπέροχη και πρωτότυπη ιστορία;; Ήταν η πρώτη μου επιλογή γιατί με άγγιξε παραπάνω! Μπράβο σου Αλεξάνδρα μου!! Συμφωνώ με την Πέτρα!! Καλή εβδομάδα!! ( ˘ ³˘)❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ένα γλυκό παραμύθι με πολλά μηνύματα. το απόλαυσα και συνειρμικά νούς μου πήγε στο Μολυβένο στρατιώτη....Συγχαρητήρια Aλεξάνδρα μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γλυκύτατη ιστορία, με κατασυγκίνησες!!!!
    Πόσα μηνύματα πέρασες... μπράβο, Αλεξάνδρα μου! Χαίρομαι πάντα να διαβάζω κείμενά σου.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχη και συγκινητική η ιστορία σου! Την απόλαυσα, με ταξίδεψε, με μάγεψε...
    Καλές γιορτές, εύχομαι από καρδιάς
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ γλυκιά η ιστορία σου Αλεξάνδρα, μου άρεσε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κι εμένα με παρέπεμψε σε καρυοθραύστη Αλεξανδρούλα μου!! Τρελαίνομαι για τις λέξεις σου!! Φιλιά πολλά και συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Η φωτογραφία μου
"Κι αν νικημένη η ομορφιά, ανίκητα τα μάτια, που κάποτε λοξοδρομούν και βρίσκουν μονοπάτια. Κι αν μεγαλώνω, το παιδί χτίζει γλυκιά αλήθεια και πλάθει μες στην πόλη του γαλήνης παραμύθια. Και σαν τα ερωτήματα ζητήσουν απαντήσεις, ξεχειλισμένες μαγικές μέσα μου συγκινήσεις." Άρης Άλμπης